Zima v pohybu

3. 12. 2018

sport_

Podzim nám ukázal záda a dny se čím dál víc podobají těm zimním. S klesajícími teplotami a tmavými rány jsme všichni o trochu línější a k pohybu se musíme někdy i hodně přemlouvat. To však neznamená, že bychom měli sedět doma a přestat se hýbat. Sportování má vždy své kouzlo a nespočet pozitiv, tak to předem nevzdávejte, teple se oblečte a vyrazte do přírody. Pro pohyb je totiž vždy vhodná doba, záleží jenom na tom, jak se dokážete přizpůsobit aktuálnímu ročnímu období.

Náš imunitní systém je nyní vystaven zvýšenému náporu, organismus se musí vyrovnat s přechodem z teplých dnů na chladnější. Pravidelné a přiměřené sportování proto určitě příznivě ovlivní nejen imunitu, ale přispěje navíc k otužení organismu a odolnosti vůči nemocem. I v chladnějším počasí si venku můžete zaběhat, vyjet na kole, nebo jít na delší pěší výlet, při němž využijete třeba hole na nordic walking.

Chůze a běh patří k nejpřirozenějšímu lidskému pohybu. Za den bychom měli ujít asi deset tisíc kroků, což odpovídá zhruba sedmi kilometrům. V dnešní době však ujdeme sotva půlku. Pohybová aktivita přitom jednoznačně pomáhá rovněž ke zlepšení nálady. Je prokázané, že se při ní prokrvuje mozek, zlepšují se kognitivní funkce, jako je paměť nebo pozornost, lépe se vyrovnáváme se stresem a máme pak i kvalitnější spánek.

Při aktivním pobytu venku věnujte pozornost tomu, jak se obléknete. Ke správnému oblékání v chladnějších dnech patří tzv. cibulový systém. Je totiž ověřeno, že je lepší mít na sobě více tenkých vrstev než jednu silnou, přičemž základní vrstvu by mělo vždy tvořit funkční spodní prádlo, které odvádí vlhkost směrem od těla. Vyplatí se vám také investovat do kvalitní a pohodlné obuvi. Jedině tak zbytečně neprochladnete a pobyt venku si užijete.

Nezapomeňte ještě na jednu důležitou věc. Dny v tomto období jsou krátké, brzy se stmívá, objevují se mlhy nebo může sněžit, a tudíž je špatná viditelnost. Proto je nutné, obzvlášť pokud se pohybujete i na silnicích, označit sebe a kolo reflexními prvky. Stále platí, že je důležité nejen vidět, ale hlavně být viděn.

Velký pozor si dejte při používání sluchátek. Mobilní telefon spíš než na poslech hudby použijte na měření vzdálenosti, kterou ujdete, uběhnete nebo ujedete na kole. Bohužel počet nehod chodců, běžců nebo cyklistů se sluchátky na uších je varující.

Zima je obecně časem zpomalení, proto ani při sportu nemusíte být maximálně výkonní. Důležité je, že zůstanete aktivní, budete se radovat i z drobností a najdete si čas nejen pro sebe, ale i na setkání s přáteli.

…..a na závěr několik rad:

  • provozujte pravidelně sport, který vás baví
  • hýbejte se každý den alespoň půl hodiny
  • choďte třeba do práce nebo z práce alespoň část cesty pěšky
  • nebojte se schodů
  • jezte pravidelně, pestře a dodržujte pitný režim

Mohlo by vás zajímat

PVZP 50

Výzva pro všechny cestovatele: Za půlku do půlky!

30. 11. 2018

Chystáte se na dovolenou ještě letos nebo na přelomu roku? Plánujete jarní prázdniny s dětmi? Nebo vás čeká až letní pobyt u moře? Někam určitě pojedete – a my pro pokračování »

zdrava_strava_

Jihočeský festival zdraví v Třeboni

20. 9. 2018

V sobotu 22. září se na Masarykově náměstí v Třeboni uskuteční již sedmý ročník Jihočeského festivalu zdraví. Každý rok je festival věnován pokračování »

deti_

Wannado Sporťáček v Plzni

15. 9. 2018

Zveme vás na akci Sporťáček, největší náborový sportovní festival v České republice pro rodiny s dětmi od 3 do 18 let. Akce proběhne tuto sobotu 15. 9. na Atletickém stadionu pokračování »

Nejste členem klubu?

Pokud jste pojištěncem VZP, můžete díky Klubu pevného zdraví získat benefity pro celou rodinu. Využít můžete některou z mnoha atraktivních slev u našich smluvních partnerů. Více o klubu


Jak se stát pojištěncem VZP?

Využijte možnosti přihlásit se k VZP.


Jak se stát pojištěncem VZP?

Je to snadné - vyplňte formulář na webu


Kalkulačka příspěvků


 
Informace o klubu

Nenechte si nic utéct